GENERELLE VILKÅR & BETINGELSER
Standard forretningsbetingelser for So Social Aps
§ 1. Anvendelsesområde
1.1. Nærværende forretningsbetingelser finder anvendelse for enhver aftale om levering af produkter eller ydelser fra So Social Aps, medmindre andet er særligt aftalt.
§ 2. Tilbud og aftale
2.1. Tilbud og overslag er gældende i 30 dage fra tilbudsdato.
2.2. Aftalen er indgået når kundens accept er modtaget af So Social Aps.
2.3 Når aftalen er indgået, gives der ikke penge retur, men planen kan rykkes til andet tidspunkt mod et koordineringsgebyr á 900kr. i timen til dækning af ekstra koordinering.
§ 3. Priser
3.1. Alle priser er eksklusive moms og levering samt eventuelle udlæg i forbindelse med opgaver.
3.2. Opgivne priser inkluderer to korrekturrunder med tilhørende rettelser af evt. fejl. Ændringer, modtaget efter igangsætning af kampagne/teknisk produktion, vil blive faktureret særskilt.
3.3. Priserne er baseret på overholdelse af produktionsplanen. Såfremt produktionsplanen ikke kan overholdes, er So Social Aps. berettiget til at fakturere for ekstraomkostninger.
§ 4. Levering
4.1. Levering kan kun finde sted efter kundens godkendelse af grundmaterialet. So Social Aps er ikke ansvarlig for forsinkelser, der skyldes kundens manglende aflevering af materiale, eller kundens manglende godkendelse. Ved disse forsinkelser har So Social Aps ret til forlængelse af leveringstiden.
4.2. Er leveringstidspunktet ikke aftalt på forhånd, leveres produktet hurtigst muligt.
§ 5. Betaling & ejendomsforbehold
5.1. Betalingsbetingelserne er fakturadato + 14 bankdage, og er gældende med mindre andet er aftalt.
5.2. Hvis en ordre er under proces i mere end én måned, er So Social Aps berettiget til a conto fakturering af det allerede udførte arbejde.
5.3. Ved manglende rettidig betaling, er So Social Aps berettiget til at tilbageholde yderligere leverancer, indtil betaling har fundet sted.
5.3. So Social Aps forbeholder sig ejendomsretten til det solgte, indtil købesummen samt evt. renter er betalt.
§ 6. Rettigheder
6.1. So Social Aps ejer som udgangspunkt ophavsrettighederne til det udarbejdede materiale mv., og må ikke uden dennes samtykke overlades til tredjemand.
6.2. Kunden har alene ret til at benytte materialet mv. i den sammenhæng, hvortil materiale er udarbejdet.
6.3. Fotos, tegninger og andet materiale, som er stillet til rådighed af kunden, returneres efter endt brug til kunden såfremt dette måtte være aftalt.
6.4 Bruger du modeller/statister, hvor deres ansigter er tydelige, vil du som udgangspunkt kunne bruge materialet i betalt annoncering (fx. betalte annoncer på sociale medier, busreklamer mm.) i op til 2 år efter det er udviklet medmindre andet aftales.
§ 7. Mangler og reklamation
7.1. Ved modtagelse af materiale eller andre ydelser fra So Social Aps skal kunden straks foretage relevante undersøgelser af det leverede med henblik på at konstatere om det modtagne svarer til det aftalte. Kunden skal i tilfælde at, at der konstateres fejl eller mangler, straks give So Social Aps besked herom.
7.2. Såfremt der inden for reklamationsperioden påvises fejl eller mangler ved det leverede materiale eller ydelser, er So Social Aps berettiget til at afhjælpe manglen, foretage en ombytning, kreditere produktet eller ydelsens pris eller give kunden et forholdsmæssigt afslag i prisen.
§ 8. Ansvar
8.1. So Social Aps er ansvarlige efter dansk rets almindelige regler, dog kan erstatningen ikke overstige det af So Social Aps beregnede vederlag for den ydelse mv., som måtte være behæftet med fejl eller mangler. Ansvaret er begrænset til kundens direkte tab, evt. følgeskader kan således ikke kræves erstattet.
8.2. Ansvarsbegrænsningen gælder ikke ved udvist grov uagtsomhed eller forsæt.
§ 9. Brug af underleverandører
9.1. So Social Aps er berettiget til helt eller delvist at lade arbejde udføre hos underleverandører.
§ 10. Uenighed – tvister
10.1. Mulige uenigheder mellem So Social Aps med en kunde, leverandør eller anden 3. part, skal søges løst ved dialog, evt. ved hjælp at en 3. part som mægler. Kommer der ikke en løsning ud af det, skal tvister løses ved de almindelige domstole, dette med Retten i København som værneting og med anvendelse af reglerne i dansk lovgivning.