FIELD’S JULE INFLUENCER KAMPAGNE

Siden 2018 har CEO & Founder, Simone Holland-Møller, arbejdet i tæt samarbejde med danmarks største shoppingcenter, Field’s. I 2021 hjalp So Social Field’s med at eksekvere flere influencer kampagne samarbejder. I denne case går vi tæt på én af de mange influencer kampagner vi har foretaget i samarbejde med Field’s.

RESULTATER

-

RESULTATER -

16

INFLUENCERS

+64

STYKKER CONTENT

+6 mio.

REACH

NO. 1 - KAMPAGNEINFO


Julen er hjerternes tid, og den tid på året hvor shoppingcentre især, er samlingspunktet for familier op til jul. I julen 2021 hjalp vi Field’s med at sætte fokus på centeret som en oplagt “One Stop Destination” for gaveindkøb (til sig selv og dem man har kær) og familiehygge. Field’s er for alle, og derfor var ønsket at finde nogle stærke frontfigurer, der både kunne tale til familier, veninder, kærestepar og dets lige. I samarbejde med Field’s fordelte vi deres største ‘value propositions’ ud på 16 influencers i forskellige kategorier. Influencers blev valgt baseret på kvalitative samt kvantitative faktorer, herunder brand match, følger demografi, gns. reach på post og stories mm. Ved hjælp af vores foretrukne Influencer analyseværktøj, Woomio, kunne vi holde Field’s målgruppe op mod influencerens samt vurdere om rækkevide og engagement rate ville bidrage positivt til kampagnen.

Målsætning for kampagnen:
Maksimal eksponering til en relevant målgruppe i forhold til at få kommunikeret Field’s primære budskaber op til jul.

SKAL VI HJÆLPE DIG MED INFLUENCER KAMPAGNER?

N0. 2 - HVAD SKULLE DER TIL?


Field’s ønskede at skabe maksimal awareness omkring juleshopping i centeret og det gjorde, at vi aktiverede hele 16 influencers. Forud for dette havde vi ‘short listet’ omk. 25, da det var vigtigt for os og Field’s at have en løbende dialog og udvælgelsesproces, hvor de var 100% med inde over. Efter vi havde udvalgt de pågældende influenter til kampagnen, gik arbejdet med forhandling af priser i gang. So Social indleder forhandlinger med agenter og influenter på vegne af brandet, med udgangspunkt i en skarp forståelse for influencer landskabet. Vi kan derfor både rådgive brandet i forhold til, hvad en fair pris er for en influent samt hjælpe med at forventningsafstemme når det kommer til mængden af indhold. Når det lavpraktiske er på plads står So Social for at udvikle brief og kontrakter, som sendes til godkendelse hos influenten og dennes agent. Denne proces strækker sig ofte over flere uger når der er så mange influenter der skal aktiveres.

NO.3 - RESULTATER


Julekampagnen skabte ikke blot en enorm rækkevidde, som gjorde at det var svært ikke at bemærke Field’s på Instagram i perioden. Tilmed gik kampagnen viralt blandt influencers, der også lagde mærke til mængden af influencers i centeret. Flere influenter påpegede på deres sociale medier at de også håbede at komme i Field’s, hvilket bidrog til øget fokus på kampagnen.


HJÆLP TIL SOCIALE MEDIER?

Forrige
Forrige

FILLERINA - 477% VÆKST AF FØLGERE & VISUEL MAKEOVER

Næste
Næste

SÅDAN FIK ICELANDAIR +13 MIO. VISNINGER PÅ INFLUENCER KAMPAGNE