FILLERINA - 477% VÆKST AF FØLGERE & VISUEL MAKEOVER

Fillerina er udviklet af det schweiziske laboratorie Labo Cosprophar Suisse efter mange års forskning med at finde den bedste metode til at genskabe fugt, fasthed og elasticitet i huden uden brug af injektioner. Fillerina er kendt og elsket af kvinder over hele verden for dets virkning og eksklusivitet.

Det danske marked er dog særligt, og derfor ønskede Fillerina en særlig strategi målrettet det danske marked – både i forhold visuel identitet og måden der kommunikeres på. Vi har haft fornøjelsen af, at arbejde med Fillerina på udvikling af en digital tilstedeværelse, som passer til det danske marked, visuelt såvel som kommunikativt. En strategi, der har båret frugt og gjort at profilen er vækstet med intet mindre end 477%

RESULTATER

-

RESULTATER -

+4.000

FØLGERE PÅ INSTAGRAM

477%

VÆKST FØLGERE

100%

ÆSTETIK VS. FØR

NO. 1 - UDFORDRING


Fillerina havde i første omgang brug for hjælp til en visuel makeover og udvikling af content. De havde kun content fra USA og internationale profiler til rådighed, hvilket gjorde at det var svært være i øjenhøjde med deres primære målgruppe: Den private forbruger og B2b-kunder, der forhandler Fillerinas produkter i Danmark. En målgruppe vis behov var meget anderledes fra den danske.

Profilen havde i den forbindelse svært ved at vækste, og havde således under 1.000 følgere. Instagram var derfor ikke med til at skabe social proof, og vi udformede derfor en strategi der bidrog til at vækste profilen via bl.a. influencer samarbejder, brugerskabt indhold og strategisk arbejde med konkurrencer. Vi fik i den forbindelse lov til at stå for den daglige drift af profilen, da Fillerina hurtigt så fordelen i at have SoMe-Management, Content Creation og Influencer Marketing samlet ét sted i stedet for at skulle ansætte et helt team in-house.

SKAL VI HJÆLPE DIG MED SOCIALE MEDIER?

N0. 2 - HVAD SKULLE DER TIL?


Vores første opgave bestod i at hjælpe Fillerina med en visuel transformation af deres Instagram profil, så den passede til det nordiske udtryk i forhold til stil og udtryk. I første omgang fokuserede vi på at skabe en visuel strategi samt moodboard, der skulle sætte tonen for det univers, vi ville skabe.

Samarbejdet udviklede sig hurtigt til også at inkludere organisk varetagelse af Fillerina sociale medier i Danmark, hvorfor vi udviklede en SoMe-pakke som både bestod af content og drift af profilen samt løbende ad hoc opgaver. I den senere tid har vi suppleret med udvikling af simple reels, der er med til at gøre universet levende og interessant.

NO.3 - RESULTATER


Via en ny visuel identitet samt en vækstdreven strategi i overenstemmelse med Fillerina budget, er profilen i dag vokset med 477% siden vi tog over.

Følgere: 900-+5.000 (Maj 2022)
Profilvækst: 477%
Æstetik: 110%


HJÆLP TIL SOCIALE MEDIER?

Forrige
Forrige

SMUUK SKIN - FRA 0-12.000 FØLGERE

Næste
Næste

FIELD'S INFLUENCER JULE KAMPAGNE