SÅDAN FIK ICELANDAIR +13 MIO. VISNINGER PÅ DERES INFLUENCER KAMPAGNE

Har du været på Island, så har du med stor sandsynlighed fløjet med Icelandair. Det islandske flyselskab, der udover at sende passagerer godt afsted til Island, også flyver over Atlanten med stop på Island. I de senere år er Island blevet et attraktivt feriemål for de eventyrlystne, der søger magisk natur. Men Island byder ikke kun på magisk natur; landet har også et rigt kulturliv, fantastiske restauranter, barer og imødekommende lokale. Vigtigst af alt, så starter magien allerede i luften, og den historie ville vi gerne hjælpe Icelandair med at fortælle. 

RESULTATER

-

RESULTATER -

4

INFLUENCERS

+250

STYKKER CONTENT

+13 mio.

IMPRESSIONS

NO. 1 - UDFORDRING


Corona-pandemien havde forhindret folk i at rejse i 2 år, og da alle restriktioner ophørte, ønskede Icelandair igen at sætte fokus på dem som flyselskab og de fantastiske oplevelser som kun findes på Island. Icelandair ønskede at samarbejde med influencer, der kunne tale ind i det danske marked på en unik og autentisk måde. Influencers der kunne vise mangfoldigheden af oplevelser, og at der er oplevelser for alle. Vi blev derfor sat i stævne for at finde Influencers der kunne give deres bud på den perfekte tur til Island - som venindepar, par og som børnefamilie.

SKAL VI HJÆLPE DIG MED INFLUENCER KAMPAGNER?

N0. 2 - HVAD SKULLE DER TIL?


Vi gjorde det klart for Icelandair, at skulle denne kampagne blive en succes, så skulle der investeres tid i, at tage influenten med på råd, så det blev en tur der passede til dem og deres ønsker. Vi rådgav om at skabe “Instagram moments” i løbet af turen og efterlade en vis grad af frihed til at influenten kunne ændre planer undervejs. Vi arbejdede under devisen: Har influenten en FED tur, så stråler det igennem på stories og i posts. Icelandair var helt med på denne tankegang, og da flere af dem er Islændinge bød de ind med unikke seværdigheder og kendskab til Island, hvilket skabte grobund for nogle fantastiske oplevelser. 

Med et indgående kendskab til influencer branchen bestod vores arbejde i at finde de rette influencers. Vi tog udgangspunkt i kvantitativ og kvalitativ søgning. Dvs. Vi fandt troværdige kandidater med gode historier at fortælle, og dertil holdte vi det op imod influencers data, hvortil vi brugte analyseredskabet Woomio til at kigge ind i influencerens data. Dette var med henblik på at vurdere om influenten havde en følgerskare der matchede Icelandairs ideelle målgruppe samt vurdere om influentens rækkevidde på posts og stories stod mål med deres priser.

Vi endte med at finde 4 skarpe kandidater, der alle var klar på at tage til Island og dele deres rejse med deres følgere. 

NO.3 - RESULTATER


Vi fik sendt de 4 kandidater godt afsted, og de leverede mange stories dagligt, hvor det strålede igennem at de nød turen, og virkelig var begejstret for samarbejdet.
Undervejs på turen sad vi i So Social klar til at hjælpe influenterne såfremt de havde spørgsmål eller udfordringer. Efter hver tur leverede vi rapportering, så vi kunne undervejs kunne tilpasse fremtidige ture til at Icelandair kunne opnå deres KPI’er. Samarbejdet endte med at Icelandair kunne modtage en samlet rapport, der viste +13mio. visninger for hele kampagnen, og en hel del salg af flybilletter via influencerne. 


HJÆLP TIL SOCIALE MEDIER?

Forrige
Forrige

FIELD'S INFLUENCER JULE KAMPAGNE