Charter om beskyttelse af personoplysninger
So Social prioriterer beskyttelsen af privatliv og personlige oplysninger for brugerne af sine hjemmesider og mobilapplikationer. Disse inkluderer hjemmesiden "www.sosocial.dk" samt So Socials tilknyttede sociale medier, såsom "@sosocial.dk". So Social bestræber sig på at vedtage og overholde en streng fortroligheds- og datasikkerhedspolitik i overensstemmelse med gældende regler.
So Social er underlagt gældende regler om beskyttelse af personoplysninger, herunder især den europæiske generelle forordning om databeskyttelse nr. 2016/679 af 27. april 2016 (også kendt som "GDPR") samt alle relevante nationale databeskyttelseslove.
Formålet med dette charter om beskyttelse af personoplysninger er at give klare, enkle og fuldstændige oplysninger til dig som registreret (herefter benævnt "Du", "Dig", "Din" eller "Dine") om, hvordan So Social som dataansvarlig indsamler og bruger personoplysninger om Dig, samt hvilke rettigheder Du har med hensyn til at kontrollere denne brug og udøve Dine rettigheder.
1. Hvornår indsamles Dine personoplysninger?
So Social kan indsamle Dine personoplysninger i forbindelse med dit abonnement på vores nyhedsbrev, din tilmelding til en konkurrence, eller hvis du kontakter en medarbejder hos So Social.
Dine personoplysninger kan også blive indsamlet i forbindelse med din brug af andre produkter og tjenester, der tilbydes af So Social.
Indsamlingen af personoplysninger vil ske via formularer, enten digitalt eller i papirformat, uanset om det sker via hjemmesider eller mobilapplikationer, der stilles til rådighed af So Social.
So Social overholder principperne om dataminimering og databeskyttelse gennem design og standardindstillinger. Der indsamles derfor kun relevante, tilstrækkelige og begrænsede personoplysninger til de formål, hvortil de behandles.
Ud over de nævnte tilfælde kan Du selv vælge at give alle eller dele af dine personlige data. Dog skal Du være opmærksom på, at dit fravalg af deling af data kan begrænse din adgang til tjenester og services fra So Social eller andre funktionaliteter på hjemmesiden eller mobilapplikationen.
Vores hjemmesider kan bruge plugins, der leveres af sociale netværk som Facebook, Instagram, TikTok osv. Disse plugins kan identificeres via det sociale netværks logo og giver dig mulighed for at markere siderne i disse netværk.
1.1) Cookies
Når Du tilgår Vores hjemmesider, bliver der placeret cookies på Din enhed (computer, telefon eller tablet). En cookie er en lille tekstfil, der indeholder oplysninger om navigation på disse hjemmesider, hvis hovedformål er at forbedre, hvordan de ses, og gøre det muligt at levere individualiserede tjenester. Disse cookies kan være sessionscookies (i det tilfælde slettes cookien automatisk, når browseren lukkes) eller permanente cookies (i det tilfælde vil cookien forblive lagret på enheden indtil udløbsdatoen).
Sådan accepterer eller afviser Du cookies:
Du kan konfigurere Din browser, så cookies gemmes på enheden eller afvises, enten systematisk eller afhængigt af afsenderen, eller konfigurere Din browser, så Du bliver informeret, når en cookie forsøges lagret på enheden, så Du kan acceptere eller afvise cookien. Dog kan fjernelse af alle cookies, der anvendes af browseren, herunder dem, der anvendes af andre hjemmesider, føre til ændring eller
1.2) Plugins
Vores hjemmesider kan bruge plugins, der leveres af sociale netværk (Facebook, Instagram, TikTok osv.). Plugins kan identificeres via det sociale netværks logo. De giver Dig mulighed for at markere siderne i disse netværk som Dine favoritter og dele Dine favoritter med andre brugere på de sociale netværk.
Når Du besøger en side, der indeholder plugins, opretter Din browser direkte forbindelse til det sociale netværks medieservere. De integrerede plugins meddeler det sociale netværk, hvilken side Du har tilgået på Vores hjemmeside. Hvis Du er logget ind på en konto på det sociale netværk, kan dit besøg blive knyttet til Din konto på det sociale netværk. Hvis Du interagerer med plugins, for eksempel ved at klikke på "del"-knappen på Facebook, sendes de tilsvarende oplysninger direkte fra Din browser til Facebooks sociale netværk og opbevares deri. Selv hvis Du ikke har en konto på det sociale netværk, er der en mulighed for, at plugins vil overføre Din IP-adresse til det sociale netværk.
1.3) Indsamling og deling fra og til tredjepartspartnere
Dine personoplysninger kan også være blevet sendt til os eller fra os til samarbejdspartnere. Som med al vores behandling af personoplysninger, uanset kilde, tager vi også højde for kravene i de gældende regler, især principperne om dataminimering og beskyttelse gennem design og standardindstillinger. Der indsamles derfor kun relevante, tilstrækkelige og begrænsede oplysninger til de formål, hvortil de behandles. Bemærk, at i sådanne tilfælde kan de berørte partneres fortrolighedspolitik, som tillader dem og os at overføre dine personoplysninger.
2. Med hvilket retsgrundlag bliver Dine oplysninger behandlet?
Dine personoplysninger behandles af So Social i overensstemmelse med gældende lovgivning under følgende betingelser:
Ved frivilligt, specifikt, informeret og utvetydigt samtykke (f.eks. abonnering på nyhedsbreve).
Når det er nødvendigt for opfyldelsen af en aftale eller foranstaltninger forud for indgåelsen af en aftale, på din anmodning.
For at overholde So Socials lovmæssige eller regulatoriske forpligtelser (f.eks. pligtig indberetning til offentlige myndigheder).
Når So Social eller en tredjepart har legitime interesser i behandlingen af dine oplysninger (f.eks. netværks- og IT-sikkerhed).
Der vil altid gives klare oplysninger i overensstemmelse med gældende lovgivning.
Bemærk, at for børn under 17 år skal samtykket gives eller godkendes af indehaveren af forældremyndigheden. Hvis indehaveren af forældremyndigheden opdager, at So Social har fået overdraget personoplysninger fra barnet uden samtykke, kan de anmode om sletning af disse oplysninger ved at følge den beskrevne procedure.
3. Til hvilke formål indsamles dine personoplysninger af So Social?
Dine personoplysninger indsamles til følgende udtrykkeligt angivne og legitime formål:
At give dig oplysninger om So Socials produkter og tjenester, på din anmodning.
At abonnere på og modtage et nyhedsbrev.
At behandle ansøgninger om job i So Social.
At forbedre din kundeoplevelse og tilbyde skræddersyede tjenester.
At sende dig personificeret annoncering og specifikke tilbud baseret på dine personoplysninger og brugeradfærd.
Til administrative og lovbestemte formål.
Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod profilering under betingelserne, der er beskrevet i afsnit 7 nedenfor.
4. Hvem er modtagerne af Dine personoplysninger?
Kun autoriserede personer hos So Social har adgang til dine personoplysninger i overensstemmelse med gældende lovgivning. Disse personer er bundet af fortrolighedsaftaler. Vores leverandører kan også behandle dine oplysninger, hvis det er nødvendigt for de tjenester, de leverer til os, såsom konkurrencer og kunderelationer. Med dit samtykke kan dine oplysninger også deles med vores samarbejdspartnere til markedsføring og fordelagtige tilbud. Dine oplysninger kan også videregives for at overholde lovgivning eller i forbindelse med retssager. Ved brug af tjenester uden for EU sikrer So Social passende beskyttelse af dine oplysninger, f.eks. gennem EU-Kommissionens standardkontraktbestemmelser eller EU-U.S. Privacy Shield.
5. Hvordan opretholdes sikkerheden ved Dine personoplysninger?
So Social arbejder målrettet på at sikre dine personoplysninger for at bevare deres fortrolighed og forhindre utilsigtet eller ulovlig adgang, ændring, videregivelse eller tab. Når oplysninger deles med tredjeparter, sikrer So Social, at de også beskytter dine oplysninger og kræver kontraktlige garantier for at sikre fortrolighed og sikkerhed. Vi implementerer tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre, at dine oplysninger opbevares sikkert i overensstemmelse med gældende lovgivning. Selvom vi tager alle rimelige forholdsregler, er ingen teknologi helt ufejlbarlig, og i visse tilfælde kan vi være forpligtet til at meddele brud på sikkerheden til tilsynsmyndigheder og berørte personer i overensstemmelse med gældende lov. For at forhindre uautoriseret adgang til dine oplysninger og enheder, såsom computere og smartphones, bør du vælge stærke adgangskoder. Vær opmærksom på, at So Social ikke har kontrol over tredjeparters hjemmesider eller deres behandling af dine oplysninger. Vi påtager os intet ansvar for deres praksis med hensyn til beskyttelse af dine oplysninger, så sørg for at undersøge deres politikker for beskyttelse af persondata.
6. Hvor længe gemmes dine personoplysninger?
So Social gemmer kun dine personoplysninger i den periode, der er nødvendig for at opfylde de formål, de blev indsamlet til, med forbehold af juridiske krav, arkiveringsbehov og muligheden for anonymisering.
Her er de typiske opbevaringsperioder:
Personoplysninger om kunder/kundeemner: Opbevares, så længe brugeren er aktiv, og for nyhedsbreve op til tre år efter seneste åbning.
Billeder og videomateriale fra fotoshoots opbevares i 10 år. Indholdet vil dog maksimalt blive brugt i 5 år offentligt.
Cookies: I overensstemmelse med de specificerede frister.
Personoplysninger om jobansøgere (rekrutteringsafdeling): Opbevares så længe nødvendigt for ansøgningsbehandlingen, og i op til seks måneder efter sidste kontakt, medmindre længere opbevaring er aftalt.
7. Hvad er dine rettigheder vedrørende dine personoplysninger, og hvordan kan du udøve dem?
7.1) Dine rettigheder:
Ret til information: Du har ret til at få klar og letforståelig information om, hvordan vi behandler dine personoplysninger.
Ret til indsigt, rettelse og sletning: Du kan få adgang til dine oplysninger, få urigtige oplysninger rettet og anmode om sletning af dine oplysninger under visse betingelser.
Ret til at begrænse behandlingen: Du kan anmode om begrænsning af behandlingen af dine oplysninger i visse tilfælde.
Ret til at gøre indsigelse og modsætte sig markedsføring: Du kan gøre indsigelse mod behandlingen af dine oplysninger af personlige grunde.
Ret til dataportabilitet: Du kan anmode om at modtage dine oplysninger i et struktureret format og overføre dem til en anden dataansvarlig.
Ret til at tilbagekalde samtykke: Hvis vi behandler dine oplysninger baseret på dit samtykke, kan du til enhver tid tilbagekalde det.
Ret til at indgive klage: Du har ret til at klage til tilsynsmyndigheden, hvis du mener, at dine rettigheder er blevet krænket.
Ret til at bestemme over dine oplysninger efter din død: Du kan bestemme, hvad der skal ske med dine oplysninger efter din død.
7.2) Procedurer for udøvelse af dine rettigheder:
Du kan ændre dine oplysninger via "Min konto" og kontakte os via e-mail: Admin@sosocial.dk eller post med eventuelle spørgsmål om udøvelse af dine rettigheder. Vi forpligter os til at svare inden for en måned, normalt hurtigere. Hvis svaret tager længere tid, vil du blive informeret. Hvis vi ikke svarer, har du ret til at klage til tilsynsmyndigheden eller anlægge retssag.
8. Driftstilladelse
Hvis So Social har til hensigt at bruge et eller flere af dine fotografier, der er offentliggjort på din Instagram-side ("Fotografiet/Fotografierne og ”Du"/"Din"), til promovering vil dette ske på følgende måde:
Du giver tilladelse til ubegrænset reproduktion, repræsentation og/eller distribution af fotografiet/fotografierne til So Socials Sociale Medier.
Tilladelsen er gyldig globalt i 18 måneder fra første anvendelsesdato og kan bruges af enhver enhed.
Du garanterer, at fotografiet/fotografierne ikke krænker tredjeparts rettigheder, især immaterielle rettigheder eller ophavsrettigheder, og du fraskriver So Social ansvar for eventuelle krav fra tredjeparter vedrørende brugen af fotografiet/fotografierne.
Du bekræfter din accept af disse vilkår og betingelser ved at svare på So Socials kommentar på dit fotografi med et ja ved godkendende frase.
Anmodning om sletning af foto: Du kan til enhver tid anmode om sletning af dit opslåede fotografi ved at sende en anmodning til admin@sosocial.dk og angive dit brugernavn og URL'en eller et skærmbillede af det relevante foto.
9. Gældende lov og jurisdiktion
Dette charter er underlagt dansk lov. I tilfælde af et tvist og i tilfælde af, at en aftale ikke kan opnås, er det den kompetent domstol, der bestemmer i overensstemmelse med de gældende procedureregler.